Back on track

Ik heb groot nieuws!
Vooral voor degene die denken dat ik altijd voor 100% gezond bezig ben……want……….helaas, dat is niet zo…………

IMG_4857

Neem nou december: ik begin vol goede moed aan deze feestelijke maand. Nee, ik laat me niet verleiden door allerlei lekkers en ik blijf goed in beweging, beloofd! Maar de waarheid is totaal anders. Natuurlijk loop ik regelmatig mijn rondje, fiets ik even naar het dorp of rommel ik wat in de tuin. Maar hé, het weer nodigt niet uit om naar buiten te gaan en binnen brandt het kacheltje zo fijn…….

IMG_4812

En met mijn voeding loopt het ongeveer net zo. 
Ik kan goed van de chocoladeletters, kransjes en kerstbrood afblijven maar toch sluipen er nare gewoontes in. Als ontbijt neem ik een crackertje met geitenkaas. Lekker hoor maar waar is de groente die ik eigenlijk bij elke maaltijd wil nuttigen. We zijn laat opgestaan en hebben ook laat ontbeten dus slaan we de lunch maar over. Het gevolg: om 16.00 uur krijg ik me toch een trek! Er ligt komkommer en wortel in de koelkast maar ja…….een (kikkererwten) chippie is eigenlijk ook wel lekker of zal ik toch maar weer voor een stukje kaas gaan? En als ik dan toch bezig ben, dan neem ik er ook maar een lekker portje bij.
Oh ja, en die ellendige oliebollen daar kan ik echt niet vanaf blijven. Ze waren weliswaar zelf gebakken en gemaakt van speltbloem maar toch…….gezond is anders.

fullsizeoutput_c03

Zoals je kunt lezen zijn het geen schokkende en onoverkomelijke dingen maar ik ben altijd zo bang dat het van kwaad tot erger gaat. 
En daar komt nog bij dat ik het echt aan mijn lichaam voel. Ik slaap minder goed en wordt niet echt uitgerust wakker, mijn stoelgang wordt onrustig en mijn broekriem zit te strak!

Conclusie: het is weer tijd om terug te gaan naar de basis!
Die basis is natuurlijk voor iedereen anders. Maar voor mij betekent dat:
– 3 maaltijden per dag
– 3 keer per dag groente eten
– geen alcohol
– 8 glazen water per dag drinken
– geen snelle koolhydraten, geraffineerde suiker en zuivel (oké, op een klein beetje kaas na) 
En het allerbelangrijkste dat mij goed back on track houdt:
– EEN WEEKMENU PLANNEN

IMG_4874

Zoals ik al eerder met jullie deelde: ik zweer daarbij!
Het is zo relax als je niet 3 keer per dag moet bedenken wat voor jou op dat moment het beste is om te eten. En wat denk je van de boodschappen. Die doe je gewoon in 1 keer voor heel de week. Dat bespaart veel tijd en geld.
Natuurlijk moet je er even voor gaan zitten om een weekmenu in elkaar de draaien maar dan heb je er de rest van de week geen omkijken meer naar. Ideaal!

Ik zit nu alweer 4 dagen op het goede spoor en ik voel het meteen. Mijn lijf is weer blij met me en mijn hoofd is weer heerlijk opgeruimd. I love it!


 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *